Telefonische bereikbaarheid: 053/85.98.98
Ma. tot don.:van 9u30 tot 12u00 en van 14u00 tot 16u30
Vrij.: van 9u30 tot 12u00 en van 14u00 tot 15u30
BTW BE 0439.913.806 | RPR - Gent, afdeling Dendermonde
KBC: 736-0308716-28 | IBAN: BE26 7360 3087 1629
info@axisfinance.be |
Ik hoor van meer en meer collega's dat die hun boekhouding zelf beginnen op te volgen. Maar wat is het nut daarvan? Bespaar ik daarmee echt geld? Kan ik daarmee mijn activiteit beter beheren? En wat moet ik daar allemaal niet voor investeren?
Via onderstaande artikels gaan wij uitgebreid in op deze vragen en op het wegwerken van de vrees die bij vele bedrijfsleiders heerst wanneer het gaat om boekhouding en administratie.
Ik vraag mij af of ik zelf niet al dat manuele werk dat ik doorgeef aan mijn boekhouder zou kunnen doen. Hij zou zich dan meer kunnen concentreren op hetgeen waarvoor ik hem het meest nodig heb: advies dat mij centen oplevert.
Ik ben er van overtuigd dat een up-to-date boekhouding een must is in een moderne bedrijfsomgeving. Na het lezen van de diverse artikels hierrond ben ik er ook zeker van dat, mits de nodige backup van onze mensen, dit zeker moet doenbaar zijn. De vraag is dan natuurlijk: wat moet ik allemaal aankopen?
In het artikel ‘Kan ik als leek zelf mijn boekhouding voeren?' heb ik gelezen dat ik mits de nodige basisopleiding perfect in staat moet zijn om dit zelf op te volgen. Maar dat ‘opvolgen', wat houdt dat concreet in?
In de artikels ‘Kan ik als leek mijn boekhouding zelf voeren?' en ‘Zelf boekhouding voeren, wat houdt dat allemaal in?' heb ik gelezen dat ik perfect in staat moet zijn om mijn boekhouding zelf te voeren en ik weet ook wat ik daarvoor zoal moet doen. Ik vraag mij nu echter concreet af: wat brengt mij dat op?